Sonos, en USA: s trådlösa högtalartillverkare, tillkännagav ytterligare uppsägningar efter en uppsägning på 7% i juni
Nov 16,2023

Efter en uppsägning på 7% i juni uppgav den amerikanska tillverkaren av trådlöst högtalare Sonos nyligen att den säger upp anställda, vilket också har förvärrat företagets senaste oro.
Maxime Bouvat Merlin, Chief Product Officer, tillkännagav flytten i ett e -postmeddelande som skickades till anställda den 15 november.Han uppgav att berörda anställda skulle få e -postmeddelanden och företaget skulle ha en konversation med avskedade anställda den 16 november, men specificerade inte storleken eller antalet uppsägningar.
På grund av en allmän avmattning av utgifterna för konsumentteknologi minskade företagets försäljning med 6% under det just slutade räkenskapsåret.Bouvat Merlin uppgav att de senaste nedskärningarna beror på en "förändring i produktstrategin" för att komma in i hörlursindustrin snarare än de tidigare nedskärningarna i driftskostnaderna.
Han uppgav att omstruktureringen av företagets produktportfölj kommer att börja i september, vilket resulterade i att 200 anställda fick nya positioner, team eller ledare.
Företaget informerade anställda om att ett möte snart kommer att hållas med de återstående anställda för att beskriva hur teamet kommer att förändras.
Bouvat Merlin avslöjade också i memo att Sonos -teamet är tillägnad området hörlurar.Enligt rapporter har företaget varit engagerat i forskning och utveckling av hörlurar i över fyra år, men sådana produkter har ännu inte tillkännagivits.
Företaget har också ett team fokuserat på hemmaprodukter, bärbara högtalare och röstkontroll.
Bouvat Merlin uppgav att nya produkter kodnamnet Lasso, Pinewood och Premier för närvarande är under utveckling.
Företaget räknar med en försäljning på 1,6 miljarder dollar till 1,7 miljarder dollar under räkenskapsåret 2024, vilket är lägre än Wall Street -prognosen.
Maxime Bouvat Merlin, Chief Product Officer, tillkännagav flytten i ett e -postmeddelande som skickades till anställda den 15 november.Han uppgav att berörda anställda skulle få e -postmeddelanden och företaget skulle ha en konversation med avskedade anställda den 16 november, men specificerade inte storleken eller antalet uppsägningar.
På grund av en allmän avmattning av utgifterna för konsumentteknologi minskade företagets försäljning med 6% under det just slutade räkenskapsåret.Bouvat Merlin uppgav att de senaste nedskärningarna beror på en "förändring i produktstrategin" för att komma in i hörlursindustrin snarare än de tidigare nedskärningarna i driftskostnaderna.
Han uppgav att omstruktureringen av företagets produktportfölj kommer att börja i september, vilket resulterade i att 200 anställda fick nya positioner, team eller ledare.
Företaget informerade anställda om att ett möte snart kommer att hållas med de återstående anställda för att beskriva hur teamet kommer att förändras.
Bouvat Merlin avslöjade också i memo att Sonos -teamet är tillägnad området hörlurar.Enligt rapporter har företaget varit engagerat i forskning och utveckling av hörlurar i över fyra år, men sådana produkter har ännu inte tillkännagivits.
Företaget har också ett team fokuserat på hemmaprodukter, bärbara högtalare och röstkontroll.
Bouvat Merlin uppgav att nya produkter kodnamnet Lasso, Pinewood och Premier för närvarande är under utveckling.
Företaget räknar med en försäljning på 1,6 miljarder dollar till 1,7 miljarder dollar under räkenskapsåret 2024, vilket är lägre än Wall Street -prognosen.